Naczelnik Wydziału - Martyna Galińska
pok. nr 2, tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny przyjęć: 7.30 - 15.30
Do zakresu działania Wydziału Inwestycyjnego w zakresie gospodarki komunalnej należy:
1) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.)
a) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oraz rozbudowy systemów inżynieryjnych, oczyszczania, zieleni i usług komunalnych oraz współpracy z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie;
b) zapewnienie należytego stanu sanitarnego, czystości, porządku na terenach będących w posiadaniu Gminy;
c) bieżąca eksploatacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy;
d) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
e) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi;
f) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii;
g) projektowanie przebiegu dróg;
h) budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych;
i) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne;
j) nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych;
k) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego na drogach gminnych;
l) wydawanie decyzji na umieszczanie urządzeń obcych w pasie dróg gminnych;
m) kierowanie do prac na cele społeczne osób, co do, których sąd orzekł obowiązek takich prac;
n) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
Do zakresu działania Wydziału Inwestycyjnego w zakresie ochrony środowiska należy:
1) zezwolenie na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną;
2) zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów;
3) zezwolenie na prowadzenie działalności związanej z opróżnianiem zbiorników bezodpływowych i transportem nieczystości ciekłych;
4) zezwolenie na prowadzenie działalności związanej z odbieraniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
5) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
6) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.), w tym:
a) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
b) udzielanie informacji o środowisku;
c) przyjmowanie zgłoszeń instalacji, których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia;
d) popularyzacja i wspieranie ochrony środowiska.
1) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 779 ze zm.), w tym:
a) opiniowanie wniosków i programów gospodarki odpadami dla podmiotów działających na terenie powiatu starogardzkiego;
b) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach przez przedsiębiorstwa.
2) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.), w tym:
a) kontrola indywidualnych zbiorników na nieczystości ciekłe oraz postępowania
z odpadami stałymi na posesjach indywidualnych (kontrola umów i rachunków za wywóz nieczystości);
b) kontrola i egzekwowanie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
c) wyłapywanie, umieszczanie w schronisku bezdomnych zwierząt z terenu gminy.
3) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. Prawo geologiczne
i górnicze (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1064 ze zm.), w tym:
a) wydanie opinii na udzielenie koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin;
b) uzgodnienie wydania decyzji określającej szczegółowe warunki wydobywania kopalin;
c) wydanie opinii w sprawie wydania decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji;
d) przyjęcie od wykonawcy prac geologicznych zgłoszenia zamiaru przystąpienia do wykonywania prac geologicznych;
e) żądanie nieodpłatnego udostępnienia informacji uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych, jeżeli dotyczą one terytorium gminy i są niezbędne do wykonania zadań;
f) wydanie opinii w sprawie obniżenia opłaty eksploatacyjnej.
4) Realizacja zadań w zakresie łowiectwa, wynikających z ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1683), w tym:
a) opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich;
b) współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich;
c) przyjmowanie informacji o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno;
d) opiniowanie wniosków o wydzierżawienie obwodów łowieckich;
e) mediacje w celu polubownego rozstrzygania sporu o wysokość wynagradzania szkód).
5) Realizacja zadań z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 638 ze zm.), w tym:
a) podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt gospodarskich;
b) współdziałanie z samorządem lekarsko-weterynaryjnym, Państwową Inspekcją Weterynaryjną oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi, w celu realizacji przepisów ustawy w odniesieniu do zwierząt gospodarskich;
c) czasowe lub stałe odebranie właścicielowi zwierzęcia gospodarskiego, które jest okrutnie traktowane lub zaniedbywane;
d) rozporządzanie zwierzęciem gospodarskim, odebranym z powodu rażącego zaniedbania lub niehumanitarnego traktowania, po jego przejściu na własność Gminy,
6) Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o ochronie roślin (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 256), w tym:
a) przyjmowanie zawiadomienia o wystąpieniu szkodników i chorób;
b) informowanie i upowszechnianie komunikatów Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa.